lørdag den 18. februar 2012

Ærteposer til fødselsdagen...





Idag har den stået på indkøb og forberedelser til lillebrorens 2 års fødselsdag imorgen....
Vi har købt stort ind til verdens, forhåbentligt, lækreste brunch, og i eftermiddag har den store storesøster hjulpet mig med at lave ærteposer til lillebroren...
Det blev til en hel ærtepose fabrik, med hende der puttede ris i, mig der syede, og hende der igen lagde poserne på plads i kufferten...
Lillebroren elsker at bruge ærteposer til gymnastik, og de må da siges at være en nem, hurtig og anvendelig hjemmelavet gave...

Vi har købt en fin cirkus kuffert i Tiger, og fyldt den med poserne...
Jeg har både brugt nyt stof og vintage stof, i mange forskellige farver og med sjove motiver... Og selvom vi har lavet 12 er vi ikke færdige endnu, for det er nemlig så sjovt og hyggeligt at være sammen om, og vi er jo en fabrik jo!

Jeg er som så ofte før lidt sent ude, så derfor er poserne bare fuldstændigt straight lavet, men jeg tænker, at næste gang vi skal igang på ærtepose fabrikken, så skal vi lave dem lidt sjove, med forskellige applikationer, som geometriske figurer, tal og bogstaver...
Så kan de bruges med forskellige formål af både store og små...

Istedet skal vi vist snart igang på "pak-ind" fabrikken....

24 kommentarer:

Annchen sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud! Og sikke en fin gave - de er skønne..
Jeg har også lige klippet til nogle - de skal ha' bogstaver på.. Nogle til gave - og så må mine egne tøser vist også ha' nogen;)
I må ha' en rigtig dejlig dag i morgen.. Lyder lækkert med brunch..
Kh Anne (der pt freestyler clutch;)

bare WUNDERBAR sagde ...

Anne-
Lige præcist, de blir da lige lidt sjovere når der er lidt stads på, men det var tiden bare ikk lige til idag.. :)
Det er gode smågaver at gi til små børn ja.. :)
Og tak, håber vi får en dejlig dag.. familien kommer, og der er lagt an til en af de gode brunch.. :)
Hvis du får brug for lidt clutch hjælp, så smider du mig bare en sms... ;)

Linsens sagde ...

Åh hvor er de fine! Sådan nogle vil jeg også lave til Anker, venter dog lige på at at stopper med at proppe alt i munden!
Er også helt vild med den søde lille cirkus kuffert:-)
God pakkelyst;-)

bare WUNDERBAR sagde ...

Linsens-
Ja de kan nok hurtigt blive lidt tilsavlede.. :) Fik et tip om at man kunne putte hama perler i istedet, for på den måde, så kan man vaske dem i vaske maskinen.. Meget smart.. :)
De har et helt cirkus tema i tiger for tiden, så der er både servietter, kopper og tallerkener... og kufferter.. :)

Maria Schwartz sagde ...

Hvor hyggeligt! Bliver helt nostalgisk når jeg ser dem.. Kan huske ar vi altid legede med dem i børnehaven og på fritidshjemmet :-) Tillykke med ham! :-)

Kig forbi min give away - måske du kan vinde en lille ekstra gave til lillebror ;-)

Malene sagde ...

Hyggeligt fabriksarbejde. Mangler I en ansat?:) Ej jeg må vist hellere svinge min egen symaskine og få taget hul på de ventende projekter:)
Håber I får en rigtig hyggelig dag i morgen!!

Heart Design sagde ...

Sikke en hyggelig ærtepose fabrik :)

Kristina/www.myhouseins.blogspot.com sagde ...

Sikke en fin gave og god ide :) er vild med kufferten. Mvh Kristina

Unknown sagde ...

Det er en kanon idé og sikkert den bedste fødselsdagsgave..! Rigtig snedigt med hermaperlerne - så der ikke bliver risengrød i vaskemaskinen - jeg kan ligesom se det for mig.. gulp...

Banebakken sagde ...

Så utrolig fine de ble,
for et godt tips til gave
- det skal jeg ta med meg : )
..og det ser ut som at
dere har det så fint på
den lille fabrikken deres.
Herlig!

Ha en riktig fin lørdagskveld,
og verdens beste brunch i morgen!

Klem,
Maria.

Lisbeth sagde ...

Hold op en god idé. Jeg har set dem, hvor de er lavet halvt så brede og med lange satinbånd i enden. Så er de lige pludselig små vimpler, som ligger godt i børnenes hænder.

Arlianas sagde ...

Cirkusserien nede i Tiger er bare så sød - jeg har selv stået og set forelsket på dem mere end en gang...

Ærteposer - sådan nogle må jeg heller fikse nogle af... dine er i skønne farver om mønstre - et godt sted at begynde!
Tror jeg vil lave mine med aftageligt, vaskbart betræk... og så skal de fyldes med plastgranulat (mine dagplejebørn skal kunne lege med dem, og her må vi ikke bruge ris og dets lige i poserne)

bare WUNDERBAR sagde ...

Maria-
Præcist.. Jeg elsker faktisk også både at kigge på dem, og kaste med dem.. Godt at man har fået børn, så man har undskyldning for at lege med ærteposer.. ;)

Heart design-
Det tror jeg også der var andre der synes.. Den store var inde på at man jo kunne lege at man var fabrik for alt der blev lavet til hele købmanden.. :)))

Kristina-
Den er meget sød, klare farver, og til billige penge.. Det er da en fin lille gave at komme med til en børnefødselsdag også, altså en kuffert med ærteposer..:)

Christina-
Præcist.. men lidt dyrere ide, men omvendt kan de jo så bruges længe når de kan vaskes.. :) Men de tager nu ikke så lang tid at lave og materialerne er jo ikke det vilde, så man kan jo altid lave flere også.. :)

Maria-
Det var da en rigtigt hyggelig fabrik ja.. :) Og tak, er sikker på at det bliver en hyggelig dag og en dejlig brunch.. fortsat go week.. :)

Lisbeth-
Ja det kunne måske også gå.. så er de heller ikk helt så tunge, hvis jeg forstår konceptet rigtigt.. :)

Karen Elisabeth-
Nu må du lige sige mig hvorfor man ikk må bruge ris? Er det fordi det er organisk materiale el? Jeg bliver jo helt åh åh.. :)))
Vi har også købt kopper, servietter og tallerkener til når dagplejen kommer på besøg.. :)

Vibstjert sagde ...

Jeg bli'r helt nostalgisk af alle de ærteposeproduktioner, der er i blogland, så'en god gave, og hvor hyggeligt at I kan lave det sammen.

Trillemus sagde ...

Der er bare så meget leg i sådanne ærteposer. Mine dagplejebørn leger med dem dagligt og jeg har fyldt dem med plastgranulat som er købt i Stof og stil. Så er de lige til at vaske. God fødselsdag.

Kh Mette

Maria sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud :-)
Hjertelig tillykke med ham den lille fødselar i morgen.

KH Maria

Trine sagde ...

Tak for inspiration - gik i gang med mine egne ærteposer med det samme :o)

bare WUNDERBAR sagde ...

Vibstjert-
Ja det er rigtigt, kan også godt mærke der er noget genkendelighed når jeg står med ærteposerne i hånden.. Selvom de er noget anderledes i designet, så lugter de stadig lidt af gymnastiksal og skoletid.. :))

Mette-
Tak for tippet.. plastgranulat, det har jeg aldrig hørt om før, det vil jeg straks kigge efter næste gang jeg kommer i stof og stil.. :)

Maria-
Det var hyggeligt, ja det var.. :)
Og tak, det er en sjov tanke.. om ca. 3 kvarter for 2 år siden, fødte jeg en velskabt lille lillebror.. :)

rine-
Ja og dine er da så udbyggede.. med duft og alting.. den med pastaen var en go ide, den kunne jeg godt finde op at bruge.. :) Det er lidt fint at de kan mærke på andet.. :)

Marianne sagde ...

God idé. Får helt lyst til at lave sådan nogle.

betine sagde ...

Hvor er de skønne ;) Og fedt med så mange fif´s til indhold og pynt! Jeg er også i gang med nogle til trutterne på arbejdet - tror da nok liiige jeg skal udvide produktionen lidt ;)

Og rigtig stort tillykke med lillebror - jeg håber I får en fantastisk dag!

KH!

Linsens sagde ...

Orv, tak for tip om Hama perler og plastgranolat som Mette foreslår, så skal der da syes "ærteposer":-)

Louise sagde ...

Første stort tillykke med Carl Emil, 2 år. Det er stort.... Man er virkelig på vej til at blive et "rigtigt" lille menneske... Måske også med fine ord efterhånden :-)

Og så må jeg sige, den cirkus kuffert er super fin. Altså med fyld i... Rigtig rigtig go ide.... Kan man mon bestille sådan et sæt fra "fabrikken" ???

Håber i har haft en helt forrygende fødselsdagsfest :-)

kristina - dutterier sagde ...

Det ser jo helt let og overskueligt ud og når der er gang i fabrikken er det jo bare med at holde den kørende.
Rigtig god ide BTW, at bruge ærteposerne som en gave.

Maiken sagde ...

Ærteposerne ser rigtig fine ud, og kufferten er utrolig sød. Har aldrig selv leget med ærteposer, så lidt uvidende spørger jeg altså om hvordan børnene leger med dem?